Hyppää sisältöön

Uskalla viestiä vastuullisuudesta! 

Yritysten vastuullisuuteen kiinnitetään huomiota päivä päivältä enemmän. Hyvää hallintotapaa sekä globaalia vastuuta korostavat vaatimukset koskettavat yhä useampia yrityksiä joko suoraan tai alihankintaketjujen kautta. Enenevässä määrin myös kuluttaja-asiakkaiden ostopäätöksiin vaikuttaa yritysten tapa toimia osana yhteiskuntaa. TTS Työtehoseurassa on käynnissä useita yritystoimintaa kehittäviä hankkeita. Yksi näistä on VALVE-hanke, jonka valmennusten yhtenä teemana on kestävä yritystoiminta viestinnässä ja markkinoinnissa.  
 

Jotta yritys voi viestiä ja uskaltaa viestiä vastuullisesti, yrittäjän täytyy tuntea yritystoimintansa ja omat prosessinsa tarkasti. Tämä pätee myös yhden hengen yrityksissä. Työtehoseuran yritysvalmennuksissa tartutaan liiketoiminnan kehittämiseen kartoittamalla yrityksen lähtötilanne tarkasti. Valmennuksissa tarkennetaan yrityksen tuotteita, asiakkaan palvelupolkua ja pohditaan markkinointia yrittäjän näkökulmasta. Kaikessa yrityksen toiminnassa etsitään keinoja kuvata läpinäkyvästi asiakkaille, kuinka yritys toimii ja millaisia arvoja yrittäjillä on yritystoiminnan kehittämisen motivaattoreina.   
 

Yrittäjän arki saa näkyä markkinoinnissa  

Yrittäjät kokevat usein markkinoinnin vaikeana ja abstraktina asiana, mutta sosiaalinen media mahdollistaa yrittäjille edullisia keinoja tuoda tuotteitaan ja palveluitaan esiin. Kun yrityksen toiminta on läpinäkyvää, voi yrittäjä rohkein mielin kertoa sosiaalisen median kanavissa yrityksensä sekä yrittäjän arjesta todenmukaisesti. Jos on vaikea keksiä tarttuvia iskulauseita kuviin, voi sen sijaan kuvata omalla puhelimella videonpätkiä yrityksen arjesta. Kun yritystoiminnassa ei tarvitse piilotella luurankoja kaappeihin, voi rohkeasti avata yrityksensä takaovetkin asiakkaille. Ainakin virtuaalisesti.   
 

Moni yrittäjä tuskailee sopivien postausaiheiden keksimisen kanssa. Useassa markkinoinnin ja viestinnän valmennuksessa on yrittäjiä rohkaistu kertomaan aidoista, yrittäjän arkisista asioista. Vaikka somekupla täyttyykin helposti kissavideoista sekä jumppaohjeista, sosiaalisen median kautta seurataan mielellään myös ammattilaisia työssään. Miksi et siis kertoisi sopivina, lyhyinä pätkinä, millaisia vaiheita tuotteiden valmistuksessa on, miten yrittäjä valmistautuu asiakastapaamiseen tai millä tavalla yrittäjä rentoutuu raskaan työpäivän jälkeen? Aidolla sisällöllä yrittäjä ja yritys saa näkyvyyttä haluamilleen asioille, ja asiakkaat pääsevät syvällisemmin tutustumaan niin yrityksen toimintaan, yrittäjään kuin arvoihin yritystoiminnan taustalla.   

Yhteystiedot

Haku